Error: "Failed to download file"

Activities scheduled in Iberia!
Attività in calendario ad Iberia!
Locked
User avatar
[GA]Mercurio
Skilled
Posts: 3260
Joined: 27/11/2012, 14:25

Error: "Failed to download file"

Post by [GA]Mercurio » 17/01/2014, 15:52

If you encountered this error:

1. Add the game folder to the exceptions of Windows Defender (Guide: https://support.microsoft.com/en-us/win ... 01afe13b26) and, if you have one, the Antivirus.

2. If your provider has a DNS with safety from unknown files (.zip, .exe), try to set the Google DNS (a guide here: https://developers.google.com/speed/public-dns)
> Ipv4 or Ipv6, based on your connection (you can set both).
> After changed the DNS server, from Commands Prompt (you can launch it writing cmd from the Windows start menu) digit: ipconfig /flushdns

3. You can try to delete the folder "_download" and "_BetaPatch" from the game folder (Usually C:\Program Files (X86)\P4StoryEN)

4. Try to use a free VPN or your mobile phone connection (if you have a different provider for mobile internet).



========

Se hai incontrato questo errore:

1. Aggiungi la cartella del gioco alle eccezioni di Windows Defender (guida: https://support.microsoft.com/it-it/win ... 01afe13b26) e, se lo hai installato, dell'Antivirus.

2. Se il tuo provider ha un DNS protetto per i file sconosciuti (.zip, .exe), prova a settare i Google DNS (una guida qui https://developers.google.com/speed/public-dns?hl=it).
> Ipv4 o Ipv6, in base alla tua connessione (puoi settare entrambi).
> Dopo il cambio del DNS server, dal Prompt dei Comandi (puoi avviarlo cercando cmd sul menu start di Windows) digita: ipconfig /flushdns

3. Prova a cancellare la cartella "_download" e "_BetaPatch" dal percorso del client di gioco (Comunemente C:\Program Files (X86)\P4Story) e mantenendo l'antivirus disattivato riavvia il launcher.

4. Prova ad utilizzare una VPN gratuita o la connessione mobile del tuo telefono (se hai un operatore di telefonia differente dal fisso).

User avatar
[GA]Mercurio
Skilled
Posts: 3260
Joined: 27/11/2012, 14:25

Re: Error: "Failed to download the file"

Post by [GA]Mercurio » 18/07/2014, 15:43

Example: Avast Antivirus

If Avast deletes the latest patch when you click on Connect the client doesn't start.

Follow this guide to recovery and add the exception to the TClient.exe file:


======

Se Avast elimina l'ultima patch quando fai click su Connetti il client non si avvia.

Segui questa guida per ripristinare il file TClient.exe ed aggiungerlo alle eccezioni:


(Nota: Virus Chest = Cestino dei Virus)
Attachments
avastexception.PNG
avastexception.PNG (94.65 KiB) Viewed 60299 times

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest