Game Rules / Regolamento di Gioco

Activities scheduled in Iberia!
Attività in calendario ad Iberia!
Locked
User avatar
[GA]Mercurio
Posts: 2672
Joined: 27/11/2012, 14:25

Game Rules / Regolamento di Gioco

Post by [GA]Mercurio » 16/01/2013, 1:57

Regolamento di Gioco
English Version

@ 1. Account
- E' consentito possedere più di un account.
- Ogni dato sensibile è strettamente personale quindi non cedibile a terzi.
- Tutti gli account creati su e-mail temporanee (usa e getta) verranno automaticamente bannati e bloccati dal sistema.
- Lo staff non risponde in alcun modo per oggetti rubati, venduti e/o cancellati anche nei casi di cessione dei dati di accesso, di furto dell'account o di eventuali prestiti.
- E' consigliato utilizzare una password differente da quella utilizzata in altri giochi non sicuri: qualora un individuo venga a conoscenza dei propri dati tramite terzi, accede con gli stessi con successo all'account e sottrae oggetti, non sarà possibile chiedere alcun rimborso.
- E' vietato chiedere i dati dell'account ad un altro giocatore. Attenzione: Il Team di P4Story non chiederà MAI le password dei vostri account.
- Qualora non venisse rispettato il regolamento di gioco con uno (o più) account lo staff di gioco potrà punire tutti gli account (in particolare quelli entrati in contatto con l'account bannato [Sharing]) a sua discrezione.


@ 1.1 Cessione Account di Gioco
- Qualora il proprietario voglia cedere il suo account dovrà preventivamente segnalare tale operazione allo staff di gioco affinchè il nuovo proprietario possa entrare in pieno possesso dello stesso.
# In caso di cessione senza previa comunicazione:
1. Il proprietario (colui che ha effettuato la registrazione) può richiedere allo staff di entrare nuovamente in possesso del suo account.
- In assenza di regolare cessione nel caso in cui fosse trascorso un periodo di tempo eccessivamente prolungato, sarà discrezione dello staff di gioco valutare la possibilità di restituzione dell'account onde evitare frodi.
2. Lo staff di gioco potrebbe bloccare l'account in attesa di chiarimenti.


@ 2. Nomi
- E' espressamente vietato l'uso di nomi di giocatori, gilde e negozi che possano avere riferimenti di carattere offensivo, razzista, religioso, politico, sessuale o richiamare ad attività illecite.
- E' proibito utilizzare nomi che richiamino lo staff di P4Story, nel qual caso il personaggio sarà permabannato senza alcun preavviso.
- Le cavalcature o i Personaggi con nomi non consoni saranno modificati a discrezione dello staff.


@ 3. Comportamento
- Si raccomanda tutti di essere educati con gli altri giocatori e di non insultarli (Un minimo di buon senso è richiesto). Non è permesso minacciare o ricattare gli altri utenti.
- E' fatto divieto pubblicizzare siti all'infuori di P4Story.
- Fingersi parenti/amici di membri dello staff comporta sanzioni, in quanto lo staff non ha ne amici ne parenti in gioco.
- La frode non è permessa e verrà punita.


@ 4. Comportamento con lo Staff
- Tutte le decisioni e le istruzioni dello Staff di P4Story devono essere osservate e rispettate alla lettera.
- Lo Staff non ha oggetti e denaro, non vi può aiutare a salire di livello.
- Se avete bisogno di informazioni utilizzate il forum o fatevi aiutare da altri giocatori.
- I membri dello staff usano nel gioco queste Tag: [GM] [SGM] [GA]


@ 5. Chat
- Non tutti gli insulti sono uguali. Alcuni offendono più facilmente di altri.
- Utilizzare un linguaggio scorretto anche se non offensivo può avere delle conseguenze.
- La lingua ufficiale è l'ITALIANO ma è tollerato l'utilizzo della lingua INGLESE.
- E' possibile utilizzare altri linguaggi oltre quelli sopra evidenziati in chat Tutti per Affari/Scambi oppure per cercare giocatori della propria nazionalità.
- Qualsiasi insulto o linguaggio non consono non è assolutamente tollerato.
- Tutti i collegamenti/links/riferimenti esterni che non fanno parte di P4story sono vietati: la sanzione applicabile può essere il blocco permanente dell'account.
- Messaggi che contengano informazioni su cheats, Hacks, Bots o cose simili sono vietati e saranno puniti con un ban permanente.
- Litigi sulla chat Tutti e discussioni personali possono essere svolte in forma privata.
- Qualsiasi sistema o tipologia di chat che intasi la chat può essere ritenuta spam.
- E' vietato utilizzare le chat di dominio pubblico al fine di creare gruppi di persone per sostenere ideali personali. Tale comportamento è sanzionabile con ban in alcuni casi anche permanente.


@ 6. Lamentele, chiarimenti e critiche costruttive
- Eventuali lamentele in merito al comportamento di un GM o comunque di un membro dello staff devono essere portati all'attenzione di un GA il quale è tenuto ad accertare se l'oggetto della lamentela è fondato.
- Critiche in merito a sanzioni o regolamentazione o controlli generici e comunque per ogni azione compiuta dallo Staff di gioco devono essere effettuate in forma privata.
- Attacchi e pubblicità negativa nei confronti di P4Story, anche su social o blog, possono portare ad una sanzione temporanea o permanente dell'account in base alla gravità delle azioni commesse.


@ 7. Hacks, Bots e Bug Using
- Chi scopre un bug nel gioco e lo usa per il suo vantaggio rischia che il suo account venga bloccato. Se trovate un bug, comunicatelo immediatamente a un Gamemaster in forma privata.
- L'utilizzo di bots/simulatori della tastiera e la funzione di macro, per esempio della serie Logitech G non sono permessi: un utilizzo troppo frequente ed evidente può portare ad un ban temporaneo dell'account.


@ 8. Assistenza dello Staff
- I GM non possono dare/regalare/vendere né moneta del gioco né oggetti agli utenti.
- I GM non possono commerciare con gli utenti e viceversa.
- I GameMaster sono autorizzati a fornire spiegazioni solo ed esclusivamente all'utente che ha ricevuto la sanzione ma in nessun caso potranno mostrargli o fargli pervenire log o screenshot dei mezzi o dei dati in loro possesso e che hanno portato alla sanzione, tali dati potranno solo essere espressi dal GM nella forma che egli riterrà più opportuna al fine di fornire una spiegazione senza rivelare le meccaniche e gli strumenti dei quali dispone.
- Si precisa che donare soldi a supporto del progetto non autorizza ad infrangere il regolamento di gioco ed in nessun caso questò comporterà privilegi nel sistema di supporto e nella valutazione dei ban.
Attenzione: lo Staff non ama attuare un blocco dell'account pertanto non costringetelo a farlo ;).


@ 9. Free Kill
- E' fatto divieto scalare la classifica onore utilizzando personaggi consenzienti della fazione opposta al solo scopo di acquisire onore.
- E' fatto divieto uccidere insistentemente personaggi consenzienti della fazione opposta al solo scopo di trarne vantaggi personali.


@ 10. Vendita Account/Oggetti per soldi Reali
- E' fatta divieto la vendita di account e oggetti virtuali in soldi reali appartenenti al mondo di P4Story: i trasgressori si assumono i propri rischi legati alle loro scelte e sono consapevoli che il loro account può essere bannato anche permanentemente dagli operatori di gioco.


@ 11. Scambio Oggetti
- E' consentito lo scambio di oggetti appartenenti al mondo di P4Story soltanto all'interno dello stesso.
- E' fatto divieto mercanteggiare oggetti in P4Story per altri appartenenti a server esterni. Nell'eventualità in cui venga violata la suddetta regola P4Story si riserva la facoltà di procedere nei confronti del detentore dell'account con una sanzione permanente.
- Non è consentito chiedere allo staff di gioco un rimborso in occasione di uno scambio di oggetti non andato a buon fine.
- Eventuali oggetti/ori inviati a mezzo lettera, anche erroneamente, non sono rimborsabili.


@ 12. Asta/Scambi: Oggetti in scadenza
- Acquistando dall'asta (o Affare/Fatture/Lettere) oggetti scaduti o in procinto di scadenza non sarà possibile richiedere alcun rimborso in ori od oggetti.
Il giocatore è tenuto a controllare preventivamente la durata dell'oggetto.


@ 13. Tornei
- E' vietato partecipare ad uno stesso torneo con più personaggi dello stesso account pena l'esclusione dal torneo ed eventuale sanzione di ban temporaneo.
> Nota: E' consentita la partecipazione ad un Torneo di gruppo purché si venga invitati a partecipare da un altro giocatore che rispetti la precedente regola.
- Coloro che parteciperanno ad un torneo che consente l'accesso in un dato range di livello con un livello superiore al "massimo +2" saranno espulsi.
Esempio:
Torneo 30-35 - Un pg superiore al livello 37 sarà espulso.


@ 14. Azioni non regolamentate
- Eventuali situazioni, condizioni, azioni, non regolamentate e non disciplinate da questo regolamento non significano che siano lecite. Le decisioni in merito a tali comportamenti sono a discrezione dello Staff.

User avatar
[GA]Mercurio
Posts: 2672
Joined: 27/11/2012, 14:25

Re: Regolamento di Gioco / Game Rule

Post by [GA]Mercurio » 10/06/2015, 1:30

Pardon Scroll

In seguito alle richieste pervenute è stato deciso di utilizzare sperimentalmente il sistema della "Pardon Scroll".
E' possibile ottenere la redenzione e chiedere la rimozione di un ban permanente dell'account attraverso la Pardon Scroll nell'InGame Shop.

Regolamento:
- Non è possibile richiedere l'eliminazione di un ban permanente per più di 1 volta.
- Prima di proseguire con l'ottenimento della Pardon Scroll è necessario inviare un ticket al supporto di gioco per sapere in anticipo se il ban permanente è compatibile con l'assoluzione della Pardon Scroll.
- Sono esclusi dall'assoluzione tutti i ban permanenti con causa:
> Furto
> Truffa
> Problemi nelle donazioni
> Insulti gravi e minacce di morte
> Hack/Cheat
- Sono esclusi dall'assoluzione tutti i ban non permanenti
- I ban permanenti superiori a 400 giorni sono esclusi dall'assoluzione.

======

Afterwards to the requests arrived has been decided to use experimentally the "Pardon Scroll" system.
Is now possible get a redemption and ask to remove the ban of the account through the Pardon Scroll in the Ingame Shop.

Rules:
- Isn't possible to ask to remove the ban more than 1 time.
- Before get the Pardon Scroll you need to contact the game support by ticket to know if the permanent ban is compatible with the Pardon Scroll.
- Are excluded from the absolution all bans with reason:
> Theft
> Fraud
> Problems with donations
> Insults and death threats
> Hack/Cheat
- Are excluded from the absolution all not permanent bans
- The permanent bans exceeding 400 days are excluded from the absolution.

User avatar
[GA]Mercurio
Posts: 2672
Joined: 27/11/2012, 14:25

Re: Regolamento di Gioco / Game Rule

Post by [GA]Mercurio » 13/06/2015, 15:00

Pardon Scroll

La Pardon Scroll è attiva ogni 6 mesi per 72h.
Prossima data: 1, 2 e 3 Dicembre 2017.

=====

The Pardon Scroll is enabled every 6 months for 72h.
Next date: 1st, 2nd, 3th December 2017.

User avatar
[GA]Mercurio
Posts: 2672
Joined: 27/11/2012, 14:25

Re: Regolamento di Gioco / Game Rule

Post by [GA]Mercurio » 10/11/2015, 18:11

Battle Royal

- It's forbidden any kind of cooperation between team:
> A player can be kicked from the battle
> A player can lose all kills gained
- FreeKill: A player can be punished from 1 up to 14 days of ban
- Suicide to leave BR: A player can be punished from 1 up to 14 days of ban

=======

- E' proibita ogni forma di cooperazione tra team:
> Un giocatore può essere espulso dalla battaglia
> Un giocatore può perdere tutte le uccisioni guadagnate
- Freekill: Il giocatore può essere punito con un ban da 1 a 14 giorni

User avatar
[GM]Vega
Posts: 185
Joined: 27/11/2012, 16:00

Re: Regolamento di Gioco / Game Rule

Post by [GM]Vega » 16/03/2016, 17:19

Game Helper rules

- You can contact a game helper through ingame chat.
- The game helper is not a game master.
- It is forbidden to provide your login information to the game Helper.
- If you notice an improper behavior of the game helper contact us via ticket as soon as possible.
- An improper behavior will bring to a permanent ban of the game helper.
- Insulting a game helper can bring sanctions(also permanent ban).
- All the messages that are exchanged between game helper and users will be checked by the game staff.
- Any situations, conditions, actions, unregulated and not covered by this regulation does not mean that they are lawful. Decisions about these behaviors are at the discretion of the game staff.

Active game Helpers on P4Story:
Lena89
eXa
Adrenalized

updated on 24/08/2017

User avatar
[GA]Mercurio
Posts: 2672
Joined: 27/11/2012, 14:25

Re: Game Rules / Regolamento di Gioco

Post by [GA]Mercurio » 24/01/2017, 19:37

Game Rules

@ 1. Account
- It is allowed to have more than one account.
- All sensitive data are personal, therefore, not transferable.
- All accounts created on temporary e-mail addresses (disposable) are automatically banned and blocked by system.
- The staff does not respond in any way for stolen, sold and/or deleted items in cases of account data sharing, theft or any loans.
- It is recommended to use a different password from that used in other not safe games: if a person becomes aware of the account data by third parties and him enter with success in the account to steal items, you can not ask for a refund.
- It is forbidden to ask the account data to other players. Warning: The P4Story Team NEVER asks the passwords of your accounts.
- If you not respected the game rules with one (or more) account, the game staff can punish all accounts (especially those in [sharing] with the banned account) at its discretion.


@ 1.1 Game Account Cession
- If the owner wants to gift his account must first report the transaction to the Game Staff, then the new owner can have the full possession of it.
# In case of cession without notice:
1. The owner (the real owner of the registration mail) can ask to the Game Staff to set back the possession of his account.
- In the absence of a regular cession after a long period of time, it will be the discretion of the Game Staff evaluate the possibility of an account recovery to prevent fraud.
2. The Game Staff may block the account pending clarification.


@ 2. Names
- Player, Guild and Shop names that are offensive, racist, politically-oriented, religious in nature, harassing towards anyone (player or otherwise), orreferences to illegal activities, are all strictly forbidden.
- Using the names of P4Story staff on a private character is forbidden. The character will be deleted upon discovery with no warning or permanently banned.
- Mounts or Characters with unsuitable names will be modified at the discretion of the Game Staff.


@ 3. Behavior
- Be civil with your fellow players. Insults, threats, and black mail are all forbidden.
- It is forbidden to advertise external sites from P4Story.
- It's forbidden pretend to be friends with the game staff. The staff hasn't friends in game and this behavior will be punished with sanctions.
- Fraud is not allowed and will be punished.


@ 4. Behavior with the Game Staff
- All the decisions and instructions of the Game Staff must be observed and respected.
- The Game Staff has no items and money, it can not help you to level up.
- If you need information use the forums, tickets or, when possible, ask help to other players.
- Game Staff members use these tags in their names: [GM] [SGM] [GA]


@ 5. Chat
- Not all insults are the same; there is no universal punishment policy for all cases of verbal incivility. Each case is judged separately by the GM Team.
- Use bad language even if not offensive can have consequences.
- The official languages are ITALIAN and ENGLISH.
- You can use other languages than those listed above in the All Chat for trade or to find players of your own nationality.
- Any heavy insult or offensive language is absolutely not tolerated.
- All links/external references that are not part of P4story are prohibited: the sanction applicable can be permanent account blocking.
- Messages with informations about cheats, hacks, bots, or similar things are prohibited and will be punished with a permanent ban.
- Quarrels on All Chat and personal discussions can be conducted in private chat.
- Any system or type of chat that clog the chat can be considered spam.
- It is forbidden to use the public chat in order to create chat groups of people to support personal ideals. Such behavior is punishable by ban in some cases permanently.


@ 6. Complaints, questions and constructive criticism
- Complaints about the behavior of a GM or another Game Staff member must be brought to the attention of a GA which is required to ascertain if the complaint is well founded.
- Criticism about sanctions or rules and for any action taken by the Game Staff must be solved in private (example: Ticket).
- Attacks and negative advertising against P4Story, including socials or blogs, can lead to a temporary or permanent sanction of the account based on the severity of the actions committed.


@ 7. Hacks, Bots and Bug Using
- Who discovers a bug in the game and uses it to his advantage risks the ban of the account. If you find a bug, report it immediately to a Gamemaster privately or Ticket.
- The use of bots / keyboard simulators and macro function, for example the Logitech G-series, is not allowed: a too frequent and obvious use can lead to a temporary account ban.


@ 8. Game Staff Support
- The Game Staff can not give or sell golds or items to players.
- The GM can not trade with the players and vice versa.
- The Game Staff is authorized to provide explanations exclusively to the user who has received the sanction but in no case they'll show him logs or screenshots of the media or the data in their possession and that led to the penalty, these data can only be expressed by Game Staff in the form that he deems most appropriate in order to provide an explanation without revealing the mechanical and instruments available.
- Please note that donate money to support the project does not allow to break the game rules and in any case this will not involve privileges.
Warning: Game Staff doesn't love ban an account therefore do not force him to do so ;).


@ 9. Free Kill
- It is forbidden to climb the honor standings using characters of the opposite faction for the sole purpose of acquiring honor.
- It is forbidden to kill continuosly consenting characters of the opposite faction for the sole purpose of personal gain.


@ 10. Sale Account / Items for Real Money
- It is prohibited the sale of virtual items and accounts in real money from the world of P4Story: the offenders take all risks of their choices and are aware that their account may also be banned permanently by Game Staff.


@ 11. Items Trade
- It is allowed the exchange of items belonging to the world of P4Story only inside it.
- It is forbidden haggling items in P4Story for others belonging to external servers/games. In the event that you breach the above rule, P4Story reserves the right to proceed against the account holder with a permanent sanction.
- You can not ask to the Game Staff a refund on the occasion of an exchange of items without successful.
- Any objects / golds sent by letter, even mistakenly, are non-refundable.


@ 12. Auction/Trade: Items Expiring
- Buying from the auction (or Trade / Bills / Letters) expired items or near to expire, you can not claim any refund in gold or items.
The player must preventively check the duration of the items.


@ 13. Tournaments
- It is forbidden to participate in the same tournament with multiple characters of the same account.
> Note: You can take part in a tournament's group provided that you are invited to join by another player that respects the previous rule.
- Those who will participate in a tournament that allows access at a established level range with a higher level to "max +2" will be expelled.
Example:
Tourney 30-35 - A character with a level greater than 37 will be expelled.


@ 14. Unregulated Actions
- Any situations, conditions, actions, unregulated and not covered by this regulation does not mean that they are lawful. Decisions about these behaviors are at the discretion of Game Staff.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests